FAQ - Vanliga frågor & svar


Varför får jag ett felmeddelande vid sms-beställning?

Lyder sms:et Ett fel har uppstått när tjänsten beställdes, var god försök senare? Det beror på tillfälliga problem hos din mobiltelefonoperatör. Försök igen senare. Om problem kvarstår, kontakta oss på info@fylleri.se och ange vilket telefonnummer du beställt ifrån.

Om du istället får ett felmeddelande med texten Ditt abonnemang stödjer inte innehållstjänster eller så har du själv valt att inte godkänna debiteringen, beror detta just på dina egna telefoninställningar eller att ditt abonnemang inte stödjer innehållstjänster som dessa. Prova om möjligt att beställa från en annan mobiltelefon.

Om svars-sms:et lyder: Hej! Pga Betaltjänstlagen hanteras sms-köp efter 1 feb inte längre av din operatör utan istället av operatörernas gemensamma betalningstjänst WyWallet. Följ instruktioner i SMS från WyWallet. Gör sedan om ditt köp. Du har inte blivit debiterad., måste du först registrera dig hos WyWallet för att kunna ladda ner önskad produkt. Skicka WW till 71798 och följ instruktionerna.


Länken till produkten funkar inte!

Kontrollera att du verkligen fyllt i rätt webbadress - adressen måste vara identisk med den i sms:et. Fungerar det ändå inte? Kontakta oss på info@fylleri.se och ange vilket telefonnummer du beställt ifrån.


Det går inte att öppna/ladda ner filerna...?

Produkterna levereras som .pdf:er alterantivt "zippade" .pdf:er. Saknar du program att packa upp resp. öppna filerna med, kan du exempelvis använda dig av följande program: IZArc (för .zip) och Adobe Acrobat Reader (för .pdf) - alternativt prova att knappa in adressen på en annan dator som eventuellt redan har motsvarande program installerade.